Všichni tak nějak víme, že za nekorunovaného krále firemních výhod platí Google.
Kdo by také mohl konkurovat jeho restauracím se špičkovými šéfkuchaři, tělocvičnám, bazénům, hernám, odpočívárnám, prádelnám a kadeřnickým salónům přímo na pracovišti. Internetový gigant ale není sám, kdo si své zaměstnance hýčká. A protože ne každá firma disponuje neomezenými financemi, nezbývá než zapojit do vymýšlení benefitů kreativitu. Tady máte pár tipů:
Psí dovča
Čas potřebný na péči o zvířátka poskytuje a proplácí čím dál tím více firem, například Google, Amazon, Zogics, Nina Hale nebo newyorští data analyzátoři mParticle. Švédská Musti Group dokonce zaměstnancům hradí celé první dva týdny poté, co adoptují zvířátko z útulku, aby si s novým mazlíkem mohli vybudovat dostatečně pevný emocionální vztah. Šéf firmy David Rönnberg to v rozhovoru pro Daily Mail odůvodnil slovy: „První dny jsou v soužití se zvířetem nejnáročnější a probdělé noci jsou u majitelů stejně časté jako u novopoečených rodičů. Takže rádi poskytneme zaměstnancům pár dní na to, aby se s novými kamarády sžili.“ Ptáte se, jestli takový přístup funguje? Není asi náhoda, že se firmy s „furternity leave“ programy umisťují na předních příčkách v hodnocení kvality zaměstnavatelů.
Embryo jako bonus
I v zemích se štědrými sociálními programy mohou firmy maminkám a tatínkům přispět. Často dost nečekanými způsoby. Například skoro pětina největších amerických zaměstnavatelů nabízela v roce 2019 jako benefit bonus až 22 000 dolarů na pokrytí nákladů na umělé oplodnění. Firmy jako Yahoo nebo Progyny pak dokonce poskytují kompenzaci za zmražení spermatu, vajíček nebo embryí, pokud jejich zaměstnanci chtějí rodičovství odložit. Vynalézavé pomoci se dostává i maminkám, které se navrací do práce. Třeba Twitter, Accenture, IBM nebo Zillow jim hradí speciální kurýrní službu, která doručuje domů jejich mateřské mléko. Jak řekla viceprezidentka Twitteru Janet Van Huysse v rozhovoru pro Business Insider: „Není to benefit, kde hledíme na množství zaměstnanců, kteří ho využijí, ale na dopad na kvalitu života těch, kterým pomáhá. Ohlas byl u nás tak velký, že teď program zavádíme ve všech pobočkách po celém světě. A vlastně nevím, proč ho nenabízí více firem.“
Pohorky zadara
Aby si vaši kolegové práci pro oblíbeného zaměstnavatele patřičně užili, je dobré je motivovat k péči o zdraví. Nemusíte rovnou stavět tělocvičny a bazény. Stačí se řídit třeba příkladem konzultační firmy David Evans & Associates, která kompenzuje své zaměstnance za to, že do práce dojíždí na kole nebo chodí pěšky. Investiční manažeři Calvert k tomuto benefitu ještě přihodili proplácení ceny turistických bot, aby se zaměstnancům dobře šlapalo.
Neomezená dovolená
Mezi firmami už dlouho probíhá závod, kolik dovolené svým zaměstnancům poskytnou. Netflix se do toho rozhodl říznout a limity na dovolenou prostě zrušil. Jestli si chcete vzít dva týdny, nebo dva měsíce, záleží čistě jen na vás a vaší schopnosti zvládnout ve zbývajícím čase zadané projekty. „Ukazuje to, jak si firma svých lidí váží a kolik svobody jim poskytuje,“ hlásí na hodnoticím portálu Glassdoor jeden ze zaměstnanců.
Pivko na míru
No a až budou zaměstnanci z celoročního pohybu zdraví jako řípy, můžete vyzkoušet benefit chicagské tiskárny Threadless. Ta si nechala od pivovaru Finch’s Beer uvařit firemní pivo a vyhlásila mezi zaměstnanci soutěž o design etikety. Vybírat nakonec museli z celkem 169 návrhů.
Ledová mumie
Zmrazování embryí už jsme zmiňovali. Teploty pod nulou se ale šiknou i na opačné straně životního cyklu. Asi nejbizarnější benefit ze všech totiž nabízel hedge fond Numerai během hledání špičkových programátorů aplikací pro obchodování na burze. Ve výčtu zaměstnaneckých výhod se objevila možnost nechat se po smrti zmrazit ve specializované laboratoři a čekat, až věda pokročí natolik, aby ledňáčky zase přivedla k životu. Lákavých je na této nabídce hned několik věcí. Za prvé – k příznivcům kryoniky patří slavné osobnosti, jako je Paris Hilton, Larry King nebo Britney Spears, takže byste odpočívali v dobré společnosti. Za druhé – Numerai k nabídce vymyslel lákavý slogan: „Péče o naše zaměstnance nekončí ani po jejich smrti.“
Zdroj: magazin.lmc.eu