Prolistujte si, co dnes letí
UPŘÍMNOST
Chcete příjemnou firemní atmosféru a férové hodnocení na Atmoskopu? Tady je recept: Nelakujte realitu na růžovo. Nelžete v inzerátech, neslibujte kolegům, co nemůžete dodržet, a stejný přístup podporujte i u zaměstnanců. Upřímnost není trend, ale základní kámen firemní kultury. Každá firma je pro někoho vhodná a každý je vhodný pro nějakou firmu. Zlepšovat se samozřejmě můžete neustále, ale když firemní hodnoty založíte na upřímnosti, nešlápnete vedle.
VSTŘÍCNOST
Pěstujte mezi sebou spolupráci. S přetrvávajícím trendem práce na dálku a komunikací přes platformy jako Teams, Slack apod. může velmi snadno dojít k nedorozumění, a tak je vstřícný přístup a vzájemné pochopení důležitější než kdy dřív. Jestli kolegyně pravidelně zakončuje věty vykřičníky, neznamená to automaticky, že na vás křičí. Učte sebe i ostatní ohleduplnosti, vycházejte vstříc – zaměstnancům rodičům, samoživitelům nebo třeba nováčkům.
WC
Jsou věci, na které se ve firmě občas zapomíná, a nemělo by. Třeba čistota toalet, umyté nádobí v kuchyňce nebo pořádek ve společné ledničce. Zdá se vám to jako prkotina? Jenže právě tyhle drobnosti z dlouhodobého hlediska ovlivňují spokojenost lidí, jejich náladu, a tím i celkovou atmosféru ve firmě.
XENA
Každá firma potřebuje silné ženy. Bohužel průzkumy ukazují, že ženy často trpí „imposter sysndromem“ (psychologický jev, kdy jedinec podceňuje své úspěchy(. To způsobuje, že se 28 % žen bojí říct názor na týmovém meetingu a 26 % žen zůstává ve stejné roli či kariéře. Proto je podporujte, aby měly sebevědomí směřovat výš, klidně na top manažerské pozice, které i v dnešní době častěji zastávají muži.
YOU
Ano, firemní kultura začíná i u vás. Čím to? Když se rozdáte druhým, snadno se unavíte. A i když budete mít na začátku ideály, co a jak ve firmě posunout, nadšení rychle opadne… proto na sebe nezapomínejte. Buďte na sebe hodní, naslouchejte si, cvičte tělo a posilujte duši. Jen tak budete mít dost energie i pro druhé a pro celou firmu.
ZPĚTNÁ VAZBA
Klíčová oblast, zejména když chcete své zaměstnance i celou firmu rozvíjet. Díky zpětné vazbě odhalíte silné a slabé stránky jednotlivců i celých týmů. Důležitá je ale pravidelnost. Stanovte si intervaly, ve kterých se s lidmi chcete potkávat, a rovnou si termín zablokujte v kalendáři. Ke zpětné vazbě patří i interní průzkumy spokojenosti, výstupní dotazník nebo třeba připomínáček k hodnocení firmy na Atmoskopu.
Zdroj: magazín.mlc.eu