Prolistujte si, co dnes letí
Tentokrát pro vás mám něco speciálního – našla jsme detailního průvodce úplnými základy firemní kultury. Důležitá hesla si můžete vytisknout jako praktickou příručku, která bude pomáhat i ve vaší firmě.
JISTOTA
Mít jistotu v zaměstnání už není jen o tom vědět, že člověku přijde výplata. Rok 2020 ukázal, že zaměstnanci chtějí mít pocit, že se na firmu můžou spolehnout ve složité životní situaci. Když tedy potenciální kandidáti uvidí, že vaše firma nehodí v těžkých časech nikoho přes palubu, výrazně tím posílíte jejich důvěru.
Jistotu v práci vyhledávají třeba rodiče. Kteří si práci chtějí přizpůsobit tak, aby rodina netrpěla, a ocení často i fakt, že už má firma něco za sebou a výlata bude chodit na den přesně. Dejte potenciálním uchazečům na Atmoskopu vědět, jak to máte u vás.
KOMUNIKACE
Důležité věci je zaměstnancům třeba připomínat – firemní hodnoty, interní pravidla apod. pro tuhle komunikaci můžete využít newsletter, ale klidně i nástěnku nebo plakáty. Záleží, co u vás funguje nejlépe. A nepodceňujte ani externí komunikaci. Prodejte se potencionálním kandidátům. Super tip z praxe je využít pozitivní hodnocení z Atmoskopu a prezentovat je na kariérních stránkách nebo sociálních sítích. A jestli pracujete na dálku, o to důslednější byste v komunikaci měli být.
LÁSKA
Patří lásko do práce? Data konzistentně ukazují, že lidé nejčastěji navazují partnerské vztahy ve škole a v práci, kde tráví většinu produktivního času. Dokud to nějak nezasahuje do chodu firmy, nechte ji voně plynout. Naopak zde raději obraťte pozornost směrem k písmenu M a motivujte lidi, aby svou práci jednoduše milovali.
MOTIVACE
Hledání vnitřní motivace je věc každého z nás. Manažeři a personalisté by se ale měli snažit vytvořit prostředí, které zaměstnancům pomůže s uvědoměním hodnoty jejich práce. Najít smysl toho, co děláme, v lidech totiž spouští silnou vnitřní motivaci. A tak kolegy vyslechněte a dejte jim pocit jistoty. Připomínejte jim, že jsou užiteční.
NÁBOR
Udělejte od začátku maximum pro to, abyste si při náboru nezvyšovali fluktuaci. Jak na to? Nabírejte přes firemní kulturu. Tak k sobě přitáhnete lidi ze stejného těsta a najdete nové kolegy, kteří k vám prostě zapadnou. Využijte Atmoskop jako jeden z náborových kanálů. Kandidát, který viděl váš profil a hodnocení, už zhruba ví, jak to u vás chodí. Bere nábor vážně, něco si o vás zjistil a jen tak ho nerozhodí, co se dozví na pohovoru.
Zdroj: magazín.lmc.eu