Prolistujte si, co dnes letí
Tentokrát pro vás mám něco speciálního – našla jsme detailního průvodce úplnými základy firemní kultury. Důležitá hesla si můžete vytisknout jako praktickou příručku, která bude pomáhat i ve vaší firmě.
ATMOSKOP
Hned na začátku si ohřejeme polívčičku jedním z prémiových produktů LMC. Ať už si zákazník vybírá zájezd, restauraci, nebo dárek, nebude řešit jen ceny. Budou ho zajímat i zkušenosti dalších uživatelů a to, jak se dané věci osvědčily v praxi. A když chce zaměstnanec změnit práci, nespokojí se jen s klasickým inzerátem od firmy, ale zajímá ho i zpětná vazba od těch, kteří ve firmě pracovali či pracují. Atmoskop je tedy místo, kde se zaměstnanci rozhodují, kam pošlou svůj životopis.
34 % lidí se chodí na Atmoskopu rozhodnout, jestli do dané firmy pošlou životopis.
BENEFITY
Dřív frčeli stravenky, dnes víc letí práce z domova nebo propracované programy vzdělávání. I kvůli jejich absenci se může stát, že k vám kandidát nenastoupí, a i kvůli nim mohou od vás lidé odcházet za lepším. Benefity proto vždy vybírejte tak, aby naplňovali sktuální potřeby zaměstnanců. A nezapomínejte sledovat trendy.
„Pro lidi s nízkými příjmy jsou finanční benefity, včetně např. poukázek na zdravotní potřeby či volnočasové aktivity, stále důležité, ovšem v celkovém pohledu jejich váha poklesla. Vyložený boom naopak zažívají nejrůznější programy přímé péče a podpory v rámci firmy, např. online psychologické poradenství, aktivity zaměřené na zdravější fyzičku nebo třeba svozová doprava do zaměstnání, která může části lidí typicky v průmyslu ušetřit nejen peníze a čas, ale i nervy. Stálicí v této turbulentní době – a dlouhodobě – představují benefity směřující k větší flexibilitě a k více volného času.“
Tomáš Ervín Dombrovský, datový analytik LMC
CULTURE BOOK
Knížka o firemní kultuře se bude hodit po nováčky, ale i pro stávající zaměstnance. Můžete v ní představit historii firmy, její hodnoty, psaná i nepsaná pravidla a všechny další organizační záležitosti. Díky cultuce booku se noví kolegové snadno zorientují a ti stávající se budou mít o co opřít.
DRESS CODE
Oblékání ve firmě může být ožehavé téma, a jestli jste se rozhodli držet určitý dress code, vysvětlete lidem, proč to tak je. Pokud oblečení zajišťujete jako zaměstnavatel (třeba firemní trička), pohlídejte si kvalitu, čistotu a dostatečný počet všech velikostí, ať je lidé nosí s radostí.
EMPLOYER BRANDING
Co si pod tímhle představit? Dá se přeložit jako „budování značky zaměstnavatele“ a jde o součást HR marketingu. Opečovávání firemní značky rozhodně nepodceňujte, v budoucnu se vám vyplatí hlavně při náboru. Nejde nad ním ovšem uvažovat třeba jako o jednorázové kampani, employer brand stojí o úroveň výš a jde o strategický přístup, který pomáhá budovat dobré jméno a vztahy se zaměstnanci.
Zdroj: magazín.lmc.eu