7 červených vlajek, na které je třeba dávat pozor při pracovním pohovoru, podle odborníků
Od špatně organizovaného procesu pohovoru až po kladení příliš mnoha osobních otázek jsou to známky, na které by si potenciální zaměstnanci měli dávat pozor během procesu pracovního pohovoru.
Jít do pracovního pohovoru může být nervy drásající zážitek.
Od přemýšlení, zda jsme odpověděli na všechny otázky správně, až po zběsilé recitování statistik o organizaci, pro kterou chceme pracovat, je snadné se dostat do našich vlastních hlav o našem výkonu a naší schopnosti ukázat, proč si zasloužíme získat tuto vytouženou roli.
Ale proč netrávíme tolik času přemýšlením, zda je pro nás tato práce vhodná? Koneckonců, je tak snadné přemýšlet o tom, že je pro společnost nejvhodnější, ale co když tato společnost není pro nás vhodná?
Být schopen rozluštit, zda je role nebo společnost dalším nejlepším krokem, může být složité ve světě, který nám nenechává prostor říkat "ne" příležitostem, ale místo toho nás povzbuzuje, abychom neustále skákali a křičeli "ano" na to, co je nám prezentováno. Existují však červené vlajky, na které je třeba dávat pozor během procesu pohovoru, a mluvili jsme s pěti odborníky na kariéru o těch největších, na které je třeba dávat pozor.
Neprodají vás na příležitost
"Pokud se náborový manažer nerozčiluje o společnosti... yikes, jen yikes," říká Melissa Hirsch, náborářka pro náborovou firmu Betts.
"Pokud opravdu milují to, co dělají, měli byste cítit vášeň, když vysvětlují práci a proč se připojili ke společnosti. Měli by vám říkat statistiky - zejména pokud se jedná o prodejní pozici - o tom, jak dobře si vedou nejlepší výkony, jak rychle se zvýšili a překročili cíle příjmů atd.
Hirsh dodává, že pokud máte pocit, že procházejí pohyby a jen dávají "zadek do sedadla, věřte svému střevu".
Špatně organizovaný proces pohovoru
Joseph Liu, konzultant pro změnu kariéry, profesionální řečník a hostitel podcastu Career Relaunch, říká, že neuspořádaný proces pohovoru může signalizovat, jak "samotná společnost funguje".
"Proces pohovoru je příležitostí společnosti, jak vykročit tím nejlepším směrem vpřed a předvést svou profesionalitu a kvalitu," říká. "Takže pokud nejste ohromeni procesem prověřování společnosti, budete pravděpodobně ohromeni samotnou společností poté, co tam začnete pracovat a až proces dvoření skončí."
Kladení příliš mnoha osobních otázek
"Jedna hlavní červená vlajka, kterou jsem si všiml u některých zaměstnavatelů, je, že spíše než se zaměřit na dovednosti a znalosti, jdou na tangentu a začnou diskutovat o věku, rodinném stavu nebo budoucích rodičovských plánech," říká Sonya Barlow, oceněná podnikatelka a zakladatelka LMF Network.
"Výzkum LMF Network z roku 2021 zjistil, že některým lidem byly položeny podivné otázky v celé řadě témat, včetně alkoholových návyků až po porod, a ženy s jinou barvou pleti se cítily jako žetony."
Zdlouhavý pohovor
Slovy Hirsche: čas zabíjí obchody.
"Pět nebo více kroků a/nebo TÝDNŮ mezi kroky? Nikdo na to nemá čas. Pokud vás má společnost ráda, rozjede červený koberec a vytáhne všechny zastávky, aby vás dostala přes cílovou čáru co nejdříve (obvykle maximálně dva až tři týdny)," říká.
"Pokud se společnost vleče, buď se na vás neprodá, nebo se zastaví, protože jste záložní kandidát v případě, že někdo jiný nepřijme."
Hirsch říká, že lidé by se neměli usazovat, a dodává, že "jste lepší než být něčí druhou volbou".
Nedostatek rozmanitosti v procesu pohovoru
Nedostatek rozmanitosti je problémem v mnoha průmyslových odvětvích - a kariérní spisovatel Rene Germain říká, že je vzácné být dotazován jinými ženami s jinou barvou pleti.
"Být dotazován pouze muži nebo bílými muži podobného věku, ale žádné ženy nebo žádní lidé z jiného různorodého prostředí je červená vlajka, protože mi to naznačuje, že se připojím k týmu a pravděpodobně k organizaci, kde je opravdu málo lidí jako já a je dobře zdokumentováno typy problémů, které vznikají, když je to případ nedostatečně zastoupených zaměstnanců."
Zaměstnavatel přijde na pohovor pozdě
"První věc, na kterou bych si dávala pozor, je, že váš tazatel přijde pozdě nebo vás nechá čekat zbytečně dlouho," říká Zoë Morris, prezidentka Frank Recruitment Group. "Pokud vám nemohou nabídnout stejnou zdvořilost, jakou by očekávali sami, je to velký indikátor, že si pravděpodobně neváží vašeho času."
Nejsou plně připraveni
Morris říká, že tazatel by měl být plně připraven na pohovor, který zahrnuje přečtení vašeho životopisu předem a znalost pozice, o kterou se ucházíte.
"Pokud jdete na pohovor a tazatel nemá ponětí, kdo jste nebo o jakou roli se ucházíte, je to jednoznačná červená vlajka," varuje.
Neobnoví se vám včas
"Pokud společnost není schopna s vámi včas sdílet své rozhodnutí o náboru, nebuďte překvapeni, pokud jsou jejich interní procesy také zdlouhavé a neefektivní," říká Liu.
Tlak na přijetí role po obdržení nabídky
"Pokud jste byli úspěšní v procesu podávání žádostí a byla vám nabídnuta práce, tlak na přijetí role je velkou červenou vlajkou, zvláště pokud jste dostali pouze jeden nebo dva dny na to, abyste se podívali na podrobnosti nabídky," říká Germain.
"Většina společností by měla pochopit, že můžete mít další nabídky, které byste mohli chtít zvážit, a měli by chtít kandidáta, který opravdu chce být součástí jejich organizace. Posílání podrobností o nabídce a následný tlak na vás, abyste ji přijali, mě nutí myslet si, že existují detaily, které chtějí, abyste se vyhnuli a možná vám chyběli. "
Takže až se příště budete připravovat na ten velký pohovor, nadechněte se. Proces pohovoru je stejně tak o tom, že společnost s vámi želuje, jako o tom, že s nimi želéte.
Zdroj: stylist.co.uk