Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Zastavte mě, pokud jste to už slyšeli: Svět práce se mění.

Jako talentový profesionál nepotřebujete nikoho, kdo by vám řekl, že se práce od pandemie změnila - stačí se podívat na vzestup vzdálených pracovních míst. Ale takové velkolepé rozsáhlé prohlášení může zametat přímo kolem některých konkrétních otázek, na kterých vám opravdu záleží. Otázky jako:

  • Co kandidáti nyní upřednostňují a jak se jejich rozhodování změnilo od pandemie?
  • Jak vlastně vypadá typický hybridní pracovní den a jak se liší od tradičního 9 až 5?
  • Jsou společnosti skutečně připraveny splnit zvýšená očekávání kandidátů - a pokud ne, kdo musí vyzvednout uvolnění?

Naštěstí naši kolegové v Microsoftu nedávno zveřejnili Work Trend Index 2022, masivní 56stránkovou zprávu, která podrobně popisuje očekávání a realitu kolem hybridní práce.

Je to bohatá a zábavná zpráva - ale v případě, že zjistíte, že jste příliš zaneprázdněni, abyste se ponořili do všech 56 stránek, podívejte se na níže uvedené shrnutí tří nejdůležitějších tipů pro nábor profesionálů.

Většina pracovníků je nyní ochotnější upřednostňovat své vlastní zdraví a pohodu před prací

Pracujete, abyste žili, nebo žijete, abyste pracovali? Je to otázka, kterou mnozí během pandemie přehodnotili - a většina se rozhodla rekalibrovat tím, že investuje více do "životní" strany této rovnice.

Většina lidí (53 %) říká, že nyní s větší pravděpodobností upřednostní své zdraví a pohodu před prací, než tomu bylo před pandemií, uvádí zpráva společnosti Microsoft.

To vychází z předchozího výzkumu LinkedIn, který ukázal, že dvěma nejrychleji rostoucími prioritami od začátku COVID byly flexibilní pracovní podmínky a rovnováha mezi pracovním a soukromým životem.

Co to znamená pro talentové profesionály: pokud jste navrhovali workoholika nebo #hustle firemní kultury, může být čas přehodnotit. Kandidáti a zaměstnanci se stále více snaží upřednostňovat svou pohodu a rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem. Ujistěte se, že značka vašeho zaměstnavatele a skutečná realita vaší firemní kultury jsou připraveny splnit tato měnící se očekávání.

Pracovní den se prodlužuje (v dobrém i ve zlém)

Jasné linie pracovního dne od 9 do 5 mohou být minulostí, jak ukazují to, co výzkumníci společnosti Microsoft nazývají vzestupem dne se třemi špičkami. Ve studii pro Index trendů práce zjistili, že většina zaměstnanců měla ve svém pracovním dni dva vrcholy aktivity, jeden kolem 10:30 a druhý kolem 14:30.

Ale zhruba 30% zaměstnanců mělo třetí vrchol svého pracovního dne kolem 22:30, jak je znázorněno níže:

Jak vypadá den trojitého vrcholu: velké vrcholy v 10:30 a 14:30, pak menší vrchol ve 22:30Obrázek od Microsoftu

Otevřenou otázkou je, zda je to důvod k oslavě nebo obavám. "Je to o flexibilitě, nebo je to o práci, která zasahuje do něčí osobní pracovní doby?" ptá se Shamsi Iqbal, hlavní výzkumný pracovník v oblasti produktivity a inteligence ve společnostech Microsoft Research a Microsoft Viva Insights.

Odpověď může být obojí: Pro některé, jako jsou zaneprázdnění pečovatelé a noční sovy, to může být triumf flexibility; pro ostatní, kteří vidí, že jejich pracovní den roste déle bez jakékoli odpovídající úlevy v jejich normálním 9-to-5, to může být nevítaný vniknutí, které je musí nechat vyhořet.

Co to znamená pro talentové profesionály: Flexibilita práce a rovnováha mezi pracovním a soukromým životem jsou stále důležitější, ale první nezaručuje druhou. Flexibilita může ve skutečnosti ohrozit rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem, ale pro mnoho lidí je to stále užitečný kompromis. Chcete-li přilákat více kandidátů a udržet si více zaměstnanců, zajistěte, aby vaše firemní kultura podporovala flexibilitu a zároveň odrazovala od přepracování a vyhoření.

Společnosti nejsou připraveny splnit očekávání zaměstnanců a manažeři se cítí chyceni uprostřed

Bystří čtenáři si mohou všimnout, že mezi prvními dvěma trendy existuje určité napětí: Na jedné straně pracovníci stále více chtějí upřednostňovat své zdraví, pohodu a rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem před samotnou prací; na druhé straně se pracovní den prodlužuje, zatímco hranice mezi prací a životem se stírají.

Stejné napětí nastává, když se očekávání kandidátů střetávají s plány společnosti. Navzdory silnému zájmu o hybridní práci 50% vedoucích pracovníků uvádí, že mají plány na úplný osobní návrat do kanceláře v letošním roce, podle zprávy Work Trend Index.

A kdo má nejlepší předpoklady k tomu, aby viděl (a vypořádal se) s tímto napětím mezi výkonnými plány a řadovými zaměstnanci?

Manažeři, kteří sedí mezi vedením a pracovní silou jako celkem. A to je přesně to, co zpráva zjistila: 54% manažerů má pocit, že vedení je mimo kontakt s očekáváním zaměstnanců. Ještě horší je, že 74 % z nich nemá pocit, že mají vliv nebo zdroje, které potřebují k implementaci změn pro svůj tým.

Co to znamená pro talentové profesionály: Nejprve se ponořte hlouběji, abyste zjistili, zda se tyto trendy dějí na vašem pracovišti. Mají manažeři pocit, že vedení není v souladu s očekáváním zaměstnanců, a cítí se manažeři bez podpory při provádění změn? Pokud ano, možná budete chtít tlačit na vedení, aby zaujalo jasnější postoj a požádalo o zapojení vedoucích pracovníků do změn politiky, které mohou usnadnit přilákání a udržení vaší pracovní síly.

Závěrečné myšlenky

Otázkou nyní není, zda se svět práce mění, ale co to pro vás znamená, jaké nové výzvy můžete očekávat a co můžete udělat dnes, abyste byli lépe připraveni čelit těmto výzvám zítra.

A tváří v tvář hrozícímu střetu mezi touhami kandidátů a plány společnosti mohou talentoví profesionálové hrát klíčovou roli při řešení tohoto napětí a nastavení zaměstnavatelů i zaměstnanců na úspěch.

 

Zdroj: Linkedin, blog o talentech

Autor: Greg Lewis