Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Na pracovních portálech narazíte na dva typy pracovních nabídek:

přímo od zaměstnavatele, který sám inzeruje své volné pozice, nebo od agentury, která zaměstnavatele zastupuje a hledá pro něj vhodné kandidáty. Jaký je v tom rozdíl a jak můžete z komunikace s agenturou nejvíc získat?

 

1. Neznáte firmu – hlaste se na pozici

Agentury ve svých inzerátech neuvádějí, pro jakou společnost pozici obsazují. Najdete v nich většinou slovní spojení jako „pro našeho významného klienta hledáme“ nebo „pro leadera na trhu hledáme“ apod. Proto je třeba žádost psát tak, aby bylo jasné, že je pro vás zajímavá daná pozice a že máte zájem o více informací.

Lidé totiž inzeráty často nečtou pozorně a píší „mám zájem o tuto pozici ve vaší společnosti“. Tím ale dávají najevo jen svou nepozornost a neznalost pracovního trhu. 

 

 

2. CV na míru pozici

Agentura filtruje životopisy zejména podle klíčových slov a kompetencí. Pokud ve vašem životopisu nenajde to, co pro svého klienta hledá, na vaši žádost neodpoví nebo odpoví zamítavě. Proto je nutné, abyste napsali svůj životopis na míru pozici, na kterou se hlásíte. Vypište zkušenosti, kompetence a osobní vlastnosti, které jsou relevantní vůči pozici. Zbytek klidně smažte. 

 

 

3. Popis předchozích zaměstnání přizpůsobte

I způsob, jakým popíšete své předchozí zkušenosti, může mít vliv na to, zda vás agentura vyhodnotí jako zajímavého kandidáta. Ideálně tedy přizpůsobte popis pozic inzerátu tak, aby bylo jasné, jaké máte zkušenosti či kompetence. 

 

Například:

Agentura hledá obchodního manažera a požadavky jsou:

Dosahování stanovených obchodních obratů

Vedení týmu 9 obchodníků částečně na home-office

Posilování kultury společnosti a angažovanosti obchodního týmu

Aktivní akvizice nových zákazníků B2B

Osobní péče o VIP zákazníky B2B

 

Váš popis předchozí pozice tedy nebude vypadat takto:

Obchodní manažer

Akvizice nových zákazníků

Péče o stávající zákazníky

Vedení týmu

Reporting vedení společnosti

 

Lepší bude, když napíšete:

Jak a s jakým úspěchem jste dosahovali (dosahujete) stanovené cíle.

Kolik lidí vedete a jakým způsobem.

Jak pracujete s firemní kulturou.

Jaké máte zkušenosti s akvizicí B2B zákazníků.

O jaké zákazníky jste se sami starali a jak. 

Ostatně, tento způsob popisu dřívějších zkušeností můžete uplatnit, i pokud odpovídáte přímo zaměstnavateli. 

 

 

4. Agentura s vámi může pracovat dlouhodobě

Agentury obsazují velké množství různých pozic a to, že se nehodíte na jednu, neznamená, že byste se jim nemohli hodit na jinou. Proto klidně pošlete životopisy dva – jeden upravený na míru pozici, na kterou zrovna reagujete, a druhý více univerzální, kde uvedete všechny své zkušenosti, kompetence a vlastnosti. Konzultanti tak budou mít možnost zvážit, zda nemají otevřenou pozici, na kterou byste se hodili ještě lépe.

Motivační dopis pak pište spíše reálně o tom, co pro sebe ve své kariéře chcete a kam směřujete, než abyste se snažili napsat motivační dopis na pozici, o které ani nevíte, do jaké je firmy. Konzultant tak bude moci lépe zhodnotit, zda je pro vás vypsaná pozice vhodná, nebo ne, protože firmu, její fungování a kulturu zná.  

 

 

5. Berte to jako investici

Někoho agenturní inzerát odradí od reakce, ale je to zbytečné. Je pravda, že tu stejnou pozici může obsazovat i více agentur, ale vyplatí se kvalitně a pečlivě odpovědět právě z toho důvodu, že nikdy nevíte, jakou další zajímavou pozici agentura má. To, kolik času a úsilí do odpovědi dáte, je vaší investicí do dalších možností, které se vám mohou otevřít.

Pokud ale pošlete jeden univerzální životopis bez jediného řádku vysvětlení a navázání kontaktu, potažmo vztahu, tak žádný velký úspěch nečekejte, a to ani u agentury, ani u zaměstnavatele.   

 

Zdroj: jobs.cz