Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Přestože je každý tým unikátní a každý manažer jiný, existují určité společné znaky, které sdílejí všichni manažeři, kteří jsou ve vedení lidí dlouhodobě úspěšní.

Pokud se i vy chcete stát efektivními týmovými lídry, měli byste si co nejdříve osvojit následujících pět zvyků.

 

Pravidelná komunikace s podřízenými

Jak uvádí Entrepreneur.com, mnoho manažerů se bohužel se svými podřízenými setkává a komunikuje jenom ve chvíli, kdy od nich něco potřebují, když se jim snaží předat úkoly nebo když se něco děje jinak, než má. Dobrý manažer by přitom měl umět se svými podřízenými komunikovat. A to i v případě, že se zdánlivě nic neděje a vše je v pořádku.

 

Efektivní time management

Plánování času, a to jak svého tak i kapacit týmu, je alfou a omegou úspěšného vedení lidí. Efektivní time management, neodkládání povinností, chození včas a vyhrazování si času na důležité úkoly. To vše by měl dobrý manažer umět.

 

Plánování pauz a relaxace

I pracovitý manažer s mnoha povinnostmi by měl umět vypnout. V tomto ohledu by měl jít i příkladem svým podřízeným a měl by si plánovat pauzy a umět relaxovat.

 

Každodenní snaha dosáhnout udržitelného systému práce

Špatný manažer je ten, který se ze svého týmu snaží za každou cenu „vymáčknout“ co nejvíc a kterému se to možná i krátkodobě podaří, ale na úkor dlouhodobé spokojenosti podřízených. Dobrý manažer je ale naopak ten, kdo se snaží o udržitelný pracovní režim, kdo své podřízené podporuje ve vyvážení osobního a pracovního života a kdo si uvědomuje, že příliš velký tlak na výkonnost vede akorát k nespokojenosti, přepracování a vyhoření.

 

Udržení si pozitivní nálady a pozitivního přístupu

Každý jsme jiný a každý máme jiné techniky, které nám pomáhají udržet si dobrou náladu. Dobří manažeři jsou schopni si pozitivní přístup udržet víceméně za každou cenu, nikdy nepropadají zoufalosti a vždy kolem sebe šíří pozitivní energii – v kritických situacích dvojnásob.

 

Zdroj: managementnews.cz