Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

7 tipů pro lepší spolupráci

 Zapojit manažerky a manažery do náboru často také znamená nějak je „dokopat“ k tomu, aby reagovali a komunikovali. Základní princip, jak tomu pomoci, je nábor jim usnadnit a ušetřit jim čas. Nasbírali jsme pár osvědčených šťouchanců, které na ně zabírají.

 

1. Angažujte je hned od začátku

„Když chcete manažery angažovat v náboru, začněte hned na začátku,“ sdílí náš produktový manažer Lukáš Raim poznatek z HR oddělení firem, které úspěšně využívají náborovou aplikaci Teamio PRO a s manažery spolupracují. Dobře s nimi specifikujte vypisované pozice, dohodněte se, podle jakých kritérií se pozná správný kandidát, a dejte jim slovo při formulaci inzerátu. Domluvte se na tom, jak budete spolupracovat, rozdejte si role. A doporučte fígle.

 

2. Do selekce zapojte i lidi z týmu

Některým manažerům se osvědčuje, když do preselekce kandidátů zapojí i lidi ze svého týmu. Ti pak mohou kandidátům dávat v Teamiu palec nahoru a dolů. Manažer pak nemusí procházet všechny životopisy, ale jen ty, které mu tým předvybral.

 

3. Zaučte je

Nastavte si náborový proces, do kterého jsou zapojení manažeři, a nabídněte lidem snadnou možnost, jak se rychle s celým procesem a nástroji seznámit. Využít můžete mikrolearning, krátké webináře, snadné obrázkové návody, interní kapacity... Když využíváte Teamio, máte vzdělávání k dispozici, a to i přímo cílené na liniové manažery – už při prvním zapojení jim zobrazujeme krátké tipy a vysvětlivky s tím, co vše můžou dělat, a jednou měsíčně pořádáme webináře. Dejte proto manažerům při zapojení do náboru maximální podporu a vysvětlete jim benefity.

 

4. Nespoléhejte jen na technologie

Můžete mít sebelepší náborový nástroj, ale ani ten není samospasitelný. Je potřeba, aby ve firmě zakořenil. Vymyslete způsob, jak to právě u vás bude fungovat. Lukáš dává příklad z výrobních firem – aby vzali i manažeři nábor za svůj, HR se s nimi pravidelně setkává a interně je vzdělává v tom, jak správně kandidáty vybírat, jak vést pohovory, na co si dávat pozor, jak vést celý náborový proces správně. Důležité je nevzdávat to, i když změny v náboru u vás postupují vpřed jen pomalu.

 

5. Nedovolte si dlouhé prostoje

Podle výzkumů týmu Teamia je pro personalistky a personalisty nejlepší, když se manažeři vyjádří k vytipovaným kandidátům do tří dnů. Uchazeči totiž dnes očekávají, že zhruba do deseti dnů získají od svého potenciálního zaměstnavatele reakci. Dlouhými termíny tak riskujete, že přílišným váháním o zajímavé kandidáty přijdete. Není tedy od věci si časový horizont vysvětlit a domluvit se na něm.

 

6. Mějte vše na jednom místě

Aby mohly s kandidáty dobře pracovat celé náborové týmy, je ulehčením mít všechny potřebné informace, dokumenty, požadavky a vyjádření na jednom místě a „nepytlíkovat“ to po mailech, esemeskách, s tištěnými životopisy a podobně. V organizaci celého procesu vám pomůže hned několik věcí – třeba sdílené poznámky výrazně zlepší týmovou komunikaci a Teamio PRO za vás pohlídá třeba i GDPR a ušetří tím spoustu papírování. Ve společnosti Invia se například používáním náborové aplikace povedlo ušetřit až 60 % času – většina se ho ztrácela právě na složité evidenci v Excelu, Outlooku a v interních systémech.

 

7. Vsaďte na bílé vrány

Sice za poslední rok ve firmách digitalizoval téměř každý, ale stále se najdou manažeři, kteří technologické nástroje nemusí. Budete s nimi mít více práce, ale vyplatí se to nevzdávat a jít jim v novinkách naproti. Tedy hledat pro ně individuální argumenty, proč by neměli zlepšení šmahem zavrhnout a alespoň ho vyzkoušet. Naše data navíc ukazují, že do třech dnů od zapojení manažer zvládne zpracovat více než polovinu reakcí.

Ve firmě, která je vůči novinkám rigidnější, se také vyplatí hledat bílé vrány, tedy již existující příklady dobré praxe, a ostatní pak přesvědčovat s jejich pomocí. Zapojte proto třeba právě do Teamia nejdřív otevřenější manažery a pak s jejich podporou i ostatní. Jak říká Lukáš: „Když už se manažeři odhodlají s takovým nástrojem, jako je Teamio, pracovat, ze zpětných vazeb vyplývá, že jsou pak příjemně překvapeni a pracují s ním rádi.“

 

Zdroj: magazin.lmc.eu