Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Tady je 5 tipů, jak na to

 Situace na trhu práce se v posledním roce dramaticky změnila. Některé firmy byly nuceny propouštět a ubylo nabízených pozic. Práce však stále je a některá odvětví zažívají dokonce rozmach. Na Jobs.cz je okolo 15 tisíc nabídek měsíčně. To je slušný výběr. Uchazeči o zaměstnání se nicméně musejí přizpůsobit novým podmínkám, pokud chtějí uspět. Jak byste měli postupovat?

 

Obrňte se trpělivostí

Víc, než kdy jindy právě v této době platí, že je potřeba to zkoušet a počítat s tím, že získání práce může trvat i řadu měsíců. Přece jenom konkurence stoupla. Na Jobs.cz se podle údajů z konce loňského roku hlásilo v průměru na jednu pozici 20 uchazečů během 30 dní, což je o 66 % víc než o rok dříve. Například v administrativě nebo v samotné personalistice je to dokonce přes 50 zájemců na inzerát za měsíc. Připravte se tedy na to, že i odpověď firem na váš zaslaný životopis může být o něco delší, protože se náboráři musejí probrat zvýšeným počtem zaslaných CV. Ani po dvou týdnech, během nichž jste nedostali žádnou odpověď, nemusí být tedy nic ztraceno.

 

Nechte si při výběru inzerátů pomoct

Hledat a třídit pracovní nabídky berte teď jako vaši současnou „práci“. Můžete si ji však usnadnit. Využijte nástrojů na Jobs.cz. Vytvořte si účet a založte si agenta, který vám bude podle vámi zadaných kritérií, jako je lokalita, obor nebo výše platu, posílat do mailu vhodné nabídky. Vybírá je inteligentní technologie, která za vás dokáže vyhledat i ty inzeráty, na něž byste sami třeba ani nenatrefili.

  

Přizpůsobte své nároky

V současné době je rozumné přehodnotit své vlastní nároky na zaměstnání, což ale neznamená, že musíte brát všechno. Vždycky by vás mělo alespoň něco na dané práci zaujmout. Už z toho důvodu, abyste si ji dokázali udržet. Když už vás neláká oslnivá výše platu nebo samotná náplň práce, tak vám je třeba sympatická firma či značka, pro níž byste pracovali. Nebo oceníte inzerovanou časovou flexibilitu, díky níž nemusíte sedět každý den v kanceláři nebo doma u počítače v přesně stanovenou dobu. Mimochodem i požadavek na flexibilitu si můžete při hledání zaměstnání na Jobs.cz nastavit.

Buďte také opatrní během vyjednávání o platových podmínkách. Doba zrovna nenahrává přemrštěným mzdovým požadavkům ze strany uchazečů. Těm se nemusí vyplatit, pokud by příliš „tlačili na pilu“. Na druhou stranu odměna by měla mít rozumnou výši a opět platí, že se nemusíte smířit úplně se vším.

 

Sledujte obory, kterým se daří

Současná situace zahýbala ekonomikou oběma směry. Oblast gastronomie nebo cestovního ruchu zlaté časy zrovna nezažívá, ale i nadále se daří například obchodu. Pozice, jako je obchodní zástupce nebo account manažer, patří mezi nejčastěji nabízené. Žádaní jsou také třeba marketingoví specialisté, ale o toto zaměstnání projeví během 30 dní zájem už průměrně 47 uchazečů, což je téměř o polovinu více než v případě výše zmiňovaných pozic. Komu se tedy nedaří sehnat dlouhodobě práci v marketingu, mohl by se zamyslet, jestli nehledat místo i ve sféře obchodu, která není jeho původnímu zaměření až tolik vzdálená a kde je menší konkurence. Podobně lze uvažovat i nad jinými profesemi. Samozřejmostí je, že každé nabídce přizpůsobíte svůj životopis a zdůrazníte v něm takové pracovní schopnosti a zkušenosti, které zaměstnavatele zajímají.

 

Věřte, že to nejste jen vy, kdo nesplňuje všechno

Mohlo by se zdát, že vyšší počet kandidátů na trhu práce automaticky znamená vyšší počet perfektně kvalifikovaných kandidátů. Spíš opak je ale pravdou. Z analýz Jobs.cz vyplývá, že firmy budou čím dál víc řešit vzdělávání lidí, a to nejen u svých interních zaměstnanců, ale i u kandidátů. Budou se jim totiž hlásit i lidé, kteří nebudou mít plně odpovídající kvalifikaci, protože přicházejí i z jiných oborů, v nichž ubylo práce, mnohdy i hodně vzdálených. Co z toho vyplývá? Abyste se nenechali odradit, pokud nároky na kandidáta zrovna dokonale nesplňujete. Věřte, že v podobné situaci teď bude hodně lidí a že nesoutěžíte se samými dokonalými uchazeči. Už v životopise uveďte, že ochota učit se novým věcem, vám rozhodně nechybí.

 

Nepropadejte beznaději

Je těžké hledět s optimismem do budoucna a nepropadat skepsi, když to už po několikáté nevyšlo. Nenechte se ale zlomit. Pochvalte se za to, že si zkoušíte práci vůbec najít a že nejste pasivní. I když jste na pohovoru neuspěli, uvědomte si, že jste byli vybráni nejspíš z desítek jiných uchazečů, kteří s vámi o danou pozici bojovali. Využívejte také všech dostupných možností, jak práci získat, včetně známých a přátel a profesních sociálních sítí. A nezapomeňte se vzdělávat. Nejrůznější kurzy se nyní přesunuly do online prostředí, takže za nimi nemusíte nikam cestovat. Prostě to nevzdávejte. Nový rok teprve začal.

 

Zdroj: jobs.cz