Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Proč si myslíte, že v posledním roce došlo k takovému nárůstu vyhledávání v souvislosti se stresem při práci?

 

Způsob, jakým lidé pracují, se v důsledku covidu změnil, což mělo u některých pozitivní dopad na nalezení větší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. V posledních měsících dochází k návratu ke způsobům práce před pandemií, jako je návrat k práci v kanceláři. To spolu s obecným nárůstem pracovní zátěže a snižováním počtu pracovních sil mělo negativní dopad na duševní zdraví a stres mnoha zaměstnanců v práci.

Jiní však mohou stále pociťovat negativní dopady změn, které pandemie přinesla a které se mohou projevovat až nyní.

 

Jaké jsou běžné příčiny stresu na pracovišti?

Mezi běžné příčiny stresu na pracovišti může patřit přepracování nebo příliš mnoho práce, což vede k vyhoření. Stresory mohou také zahrnovat:

  • Nejistota zaměstnání
  • Nespokojenost s prací
  • Konflikt s kolegy

Vzhledem k nejistotě a ekonomickým problémům, o kterých se nyní neustále mluví, není divu, že lidé trpí stresem.

 

Co by měli zaměstnavatelé dělat, aby zvládali stres na pracovišti? Bylo by skvělé mít svých pět nejlepších tipů, jak snížit stres na pracovišti.

Pět nejlepších tipů pro zaměstnavatele, kteří zvládají stres na pracovišti, je:

  1. Manažeři se musí naučit rozpoznávat stres v sobě, jinak nebudou schopni pomáhat ostatním
  2. Zaměstnavatelé se mohou snažit poskytovat flexibilní pracovní možnosti, aby vyhověli individuálním potřebám.
  3. Poskytujte iniciativy v oblasti wellbeingu nebo asistenční programy pro zaměstnance – udělejte z nich to, co zaměstnanci potřebují nebo chtějí.
  4. Poskytněte zaměstnancům školení o zvládání stresu.
  5. Podporujte otevřenou konverzaci na pracovišti o tom, jak se zaměstnanci cítí, a zajistěte, aby byla otevřená komunikace povzbuzována a podporována.

 

Co mohou zaměstnanci dělat, když je jejich pracoviště příliš stresuje? Bylo by dobré mít svých 5 nejlepších tipů, co dělat jako zaměstnanec, pokud jste ve stresu

  1. Promluvte si otevřeně a upřímně se svým přímým nadřízeným o tom, co vám způsobuje stres, abyste zjistili, zda můžete najít způsob, jak snížit stres v práci.
  2. Stanovte si priority a organizujte svou práci. Mít na sobě příliš mnoho věcí najednou může způsobit, že lidé budou zahlceni a vystresováni.
  3. Udělejte si čas pro sebe – Odstupte od své práce, promluvte si s ostatními lidmi, než se vrátíte k úkolu, který máte před sebou
  4. Zapojte se do asistenčních programů pro zaměstnance, pokud jsou nabízeny
  5. Zjistěte, jaké jsou vaše stresory, abyste je mohli řešit

Může zaměstnavatel odmítnout nebo se odvolat proti tomu, aby byl někdo označen za nemocného (se stresem)? Jaká jsou v souvislosti s tím práva zaměstnanců?

Poznámky o způsobilosti nejsou pro zaměstnavatele závazné, ale pokud neexistují přesvědčivé lékařské důkazy o opaku, měl by je zaměstnavatel dodržovat. Vyhledání odborné rady, například z hlediska ochrany zdraví při práci, může být také přínosné pro vedení zaměstnavatelů a poskytování návrhů cest vpřed.

Myslíte si, že nedávná vylepšení technologie umělé inteligence by mohla v budoucnu snížit stres v práci?

Nedávná vylepšení technologie umělé inteligence mají potenciál snížit stres při práci, ale toho lze dosáhnout pouze tehdy, pokud bude tato technologie přijata a využívána tak, aby pomáhala při práci.

Mezi obyvatelstvem panují obrovské obavy, že technologie umělé inteligence nahradí potřebu jednotlivců v určitých zaměstnáních, což však může vyvolávat obavy a stres. Mít dovednosti a přizpůsobivost pro přijetí změn v technologiích bude pro jednotlivce pravděpodobně významně přínosné.

 

Zdroj: hrnews.co.uk