Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Jak jste řešili konflikt s naštvaným klientem? Co jste udělali, když vám kolega nedodal slíbené podklady? 

 I takové otázky mohou na pohovoru zaznít. Personalisty totiž zajímá, jak reagujete v konkrétních pracovních situacích − včetně těch vypjatých. Udělají si obrázek o vašem typickém způsobu jednání a uvažování. Přečtěte si naše tipy, jak se na takové otázky připravit.

Bude je zajímat, jak to tehdy bylo

Těmto otázkám se říká behaviorální, protože zjišťují konkrétní projevy chování. Každý na ně tedy odpoví jinak. Znění otázek se bude lišit i podle profese. Jinou sadu otázek dostane manažer a jinou člověk pracující na zákaznické lince.

Cílem otázek je zjistit, jaké schopnosti a dovednosti zapojujete při řešení problémů. Personalisté si tak udělají obrázek o vašem vnitřním nastavení, schopnosti čelit tlaku nebo dovednosti domluvit se. Předpokládají, že dané způsoby chování jsou pro vás typické a pokud se v budoucnu dostanete do podobné situace, zopakujete je.

 

10 otázek, které mohou zaznít

Příklady behaviorálních otázek:

  1. Stalo se vám, že jste museli pracovně jednat s člověkem, který nebyl zrovna „váš šálek kávy?“ Popište, jak jste postupovali.
  2. Každý někdy uděláme chybu, kterou bychom rádi vzali zpět. Popište, kdy naposledy jste to zažili, co vás k chybné reakci vedlo a zda jste to zkoušeli nějak napravit.
  3. Stalo se vám, že kolega nedodal slíbené podklady a tím vás dostal do problémů? Jak jste to řešili?
  4. Jak jste reagovali, když jste dodali nějaký výstup, ale protistrana (klient nebo kolega) s ním nebyla spokojená?
  5. Když se na vás valí hromada úkolů nebo poptávek, jakým způsobem mezi nimi prioritizujete?
  6. Ocitli jste se někdy v situaci, kdy klient odmítal nebo shazoval všechno, co jste mu navrhli? Co jste udělali?
  7. Popište pracovní situaci, kdy jste byli pod opravdu nepříjemným tlakem. Jak jste se s ním vypořádali?
  8. Když řídíte projekt, jakým způsobem plánujete jednotlivé kroky, aby vše perfektně klaplo?
  9. Dejte nám příklad situace, kdy kolegové nesouhlasili s vaším pohledem na věc, ale vám se podařilo je přesvědčit.
  10. Jak jste se zachovali, když se na poslední chvíli změnilo zadání (nebo termín) projektu, za který jste zodpovídali?

 

Jak se připravit?

I na behaviorální otázky se můžete připravit. Zkuste si vzpomenout, kdy a jak jste situace podobné našim modelovým otázkám řešili. Sepište si v bodech to nejdůležitější. Odpovědi si pak natrénujte: v dialogu s někým blízkým nebo třeba sami před zrcadlem.

A co dalšího vám pomůže takto vedený pohovor zvládnout? Tím hlavním je autentičnost. Hlavně nic nepředstírejte a nevydávejte se za někoho, kým nejste. Důležitá je také konkrétnost. Odpovídejte jasně, věcně a otevřeně. Ne jako politik, který má důvod mlžit.

 

Zdroj: JOBS.cz