Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Každý personalista i pohovor je jedinečný. Následující otázky vás však neminou, protože se týkají konkrétních pracovních zkušeností. Připravte se na ně!

Ať vás personalista nezaskočí

Platí zlaté pravidlo, že „štěstí přeje připraveným“. Znamená to přečíst si informace o firmě (webové stránky, profil na sociálních sítích), podrobně se zaměřit na inzerát a také zkusit zjistit, zda neznáte někoho, kdo v dané firmě pracuje.

A pokud ne? Zkuste si pročíst recenze na stránce Atmoskop.cz. Sbírá autentická hodnocení na firmy od lidí, kteří v nich pracují nebo pracovali.

Další část spočívá v práci se sebou samým. Podívejte se na svůj životopis a zkuste si ke každé pozici připravit pár vět o tom, co se vám na ní povedlo a naopak nepovedlo. Zodpovězte si také otázku, proč jste z dané firmy odešli. Tuto přípravu si klidně přehrajte i nahlas před zrcadlem.

Nevymýšlejte si, protože se může stát, že vás pravda doběhne a vy se jen shodíte. Nesnažte se zapadnout do nějaké škatulky. Buďte sami sebou, nenucení a co nejvíce autentičtí. Firma nehledá robota, ale nového parťáka, který posílí tým.

 

Otázky, které určitě padnou

  • Co víte o naší společnosti? Je dobré ukázat, že víte, co firma dělá a co právě řeší.
  • Jak vypadal váš typický pracovní den? Odpovědí ukážete, co vše jste měli na starosti. A také, jaká část vaší práce byla rutina a v čem jste se rozvíjeli.
  • Který projekt se vám naposledy povedl? Popište projekt od A do Z. Zaměřte se na konkrétní výsledek a samozřejmě zmiňte, kdo vám s ním pomohl.
  • Co se vám naposledy nepovedlo? Nikdo nečeká, že se vám vše podaří na 100 %. Vzít si ze zkušenosti poučení do budoucna je však neocenitelná vlastnost.
  • Co vás vedlo k tomu opustit poslední zaměstnání? Tato otázka může být ošemetná, ale zkuste mluvit co nejvíce k věci a hlavně pravdu.
  • Co očekáváte od nové práce? Je dobré ukázat, že jste si tuto otázku položili a víte, co by měla nová práce splňovat. Zaměřte se i na jiné oblasti, než je výplata a benefity.
  • Co vás na vašem oboru baví? Konkrétní odpovědi a zápal pro obor je ta nejlepší odpověď.

 

Otázky na zkušenosti z konkrétního oboru

Po obecnějších otázkách nejspíš padnou dotazy zaměřené přímo na váš obor. Těch může být nepřeberné množství. Podívejme se alespoň na některé:

 

Obchod

  • Kdy jste naposledy neuzavřel/a nějaký obchod?
  • Kdy považujete obchod za uzavřený?
  • Jak se připravujete na schůzku s klientem?
  • Jak konkrétně vypadá váš den?

 

Marketing

  • Na jakých kampaních jste pracoval/a?
  • Jakou svou kampaň považujete za nejlepší a proč?
  • Co potřebujete vědět, než začnete pracovat na kampani?
  • Jak vnímáte marketing našeho produktu?

 

Finance

  • V jakém účetním programu pracujete?
  • Kde získáváte aktuální informace z oboru?
  • Jak často po sobě musíte svou práci opravovat?
  • Jak velkou část financí/účetnictví jste měl/a na starosti?

Nezapomeňte, že pohovor je dialog. Nebojte se položit otázky, které vás zajímají a které potřebujete k rozhodnutí, zda vám firma, pozice a budoucí kolegové vyhovují.

 

Zdroj: Jobs.cz

Autor: Tereza Houštecká