Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Se současnou politickou a ekonomickou nejistotou není divu, že stále více lidí uvádí fyzické a emocionální vyčerpání. Sarah-Jane Walker vysvětluje, jak se vyhnout vyhoření

 

Vzhledem k tomu, že dva vlivní světoví lídři již letos odstoupili ze svých pozic, důležitost rozpoznání limitů a stanovení hranic, aby se předešlo syndromu vyhoření, se dostala do středu pozornosti.

Rostoucí životní náklady, masové propouštění a potenciální recese zvýšily pocity stresu a úzkosti mezi britskou pracovní silou. Mnoho pracovníků pociťuje tlak na to, aby pracovali déle, aby ochránili svůj příjem nebo prokázali svou hodnotu, což vede k fyzickému a emocionálnímu vyčerpání známému jako "vyhoření".

HR není cizí tyto pocity, jak odhalil nedávný průzkum stavu HR společnosti People Management. Vzhledem k tomu, že zde hybridní práce zůstane, může být těžší udržet zdravé hranice pracovního a soukromého života. Zde je pět jednoduchých způsobů, jak integrovat zdravé návyky do svého vlastního pracovního života, abyste se vyhnuli vyhoření, ale také pokyny pro správnou praxi, které povzbudí vaše kolegy a pracovní sílu, aby se zapojili.

 

1. Prozkoumejte svůj digitální jídelníček

I když to může znít samozřejmě, vyhněte se kontrole e-mailů a textů hned po probuzení. Procházení e-mailů první věcí upoutá vaši pozornost a znamená, že již začínáte den v "pracovním režimu". To může vyvolat pocity stresu a úzkosti ještě předtím, než se dostanete z postele, stejně jako pocit, že jste online pro každý okamžik probuzení dne.

Chcete-li odstranit pokušení, přepněte telefon do režimu letadla před spaním nebo jej nechte nabíjet v jiné místnosti. Měli byste to udělat zejména v případě, že máte samostatný pracovní telefon, protože není třeba jej přenášet na místo, kde odpočíváte.

Mnoho z nás používá budíky na našich telefonech, aby nás dostali z postele, ale stojí za to koupit tradiční budík, abyste se vyhnuli tomu, že každý den začnete s kanálem upozornění. Také stojí za to vypnout oznámení z aplikací souvisejících s prací a zvážit, zda aplikaci Outlook na svém osobním telefonu vůbec potřebujete.

 

2. Plánování e-mailů

Každý má své preferované pracovní vzorce a–i když se to nedoporučuje – je naprosto rozumné chtít se dostat dopředu ve hře pozdě v noci nebo brzy ráno.

E-mailování mimo běžnou pracovní dobu však zvyšuje tlak na vaše kolegy a udržuje očekávání, že každý by měl být vždy kontaktovatelný, zejména pokud jste v pozici autority. Naplánujte si místo toho doručení e-mailů na 9:<>. Na svém seznamu úkolů budete mít další den stále krok nahoru, ale bez škodlivého dopadu na vaše spolupracovníky.

 

3. Vyhraďte si čas během dne pro volný čas

Ujistěte se, že máte přestávky na oběd. Zablokování polední pauzy povzbudí kolegy, aby vás nerezervovali na schůzky, které mohou počkat. Místo toho využijte tento klidový čas k dekompresi a obnovení energie, než se zaseknete na zbytek dne.

Další dobrou praxí péče o sebe je rezervace hodiny tělocviku nebo kreativní aktivity v době večer, která vás nutí opustit kancelář v rozumném čase. Zacházejte se závazky ve svém osobním životě jako s obchodními schůzkami; To znamená, že vaše účast je neoddiskutovatelná – samozřejmě v rozumných mezích.

 

4. Udělejte si volno – a úplně vypněte

Dovolená za kalendářní rok je také zásadní pro vaši pohodu. Ať už je to náročná role nebo touha zůstat ve prospěch šéfa, zaměstnanci někdy zanedbávají celou svou roční dovolenou. Zaměstnavatelé si však cení výkonu více než přítomnosti.

Dovolená omladí vaše tělo i mysl a umožní vám vrátit se do práce s obnovenou silou. Vezmete-li plnou kvótu a rozložíte ji po celý rok, zaručíte pravidelné vypínání, které vám pomůže zlepšit vaši morálku a výkon. Nechte notebook za sebou a připomeňte svým týmům, že během tohoto období nebudete k zastižení. Zapněte svůj pobyt mimo kancelář, a i když to může být lákavé, neohrožujte tuto přestávku tím, že vám poskytnete alternativní způsob, jak vás kontaktovat.

 

5. Vytvořte otevřený dialog se svým nadřízeným

Pokud se cítíte ohromeni, otevřený, upřímný a neformální rozhovor se svým nadřízeným vám může pomoci cítit se ceněný a pochopený. Byli byste překvapeni, kolik podpory získáte jen tím, že komunikujete své potřeby. Otevření se vašemu šéfovi ohledně vyhoření vám pomůže zpochybnit předpoklady o vaší roli a vynést na světlo jakékoli tlakové body nebo špatnou komunikaci. Váš šéf má pravděpodobně spoustu záležitostí, které soutěží o jejich pozornost, takže si nemusí být vědomi, že bojujete.

Jako manažer můžete také snadno pomoci někomu zaměřit se na priority. Klíčem je zůstat ve spojení. Pokud pracují na dálku, přihlaste se prostřednictvím videohovoru. Éra odkládání schůzek, dokud nejste ve stejném fyzickém prostoru, je pryč.

Pokud se syndrom vyhoření neřeší, může letět pod radarem a poškodit pohodu. Dále, vyhoření je mnohem těžší vyřešit, jakmile k němu dojde, takže je důležité podniknout kroky, které zabrání tomu, aby se to stalo na prvním místě. Dosažení bodu vyhoření bude mít dominový efekt na vaše kolegy, takže být otevřený a upřímný a pracovat kolektivně, aby tomu zabránil, půjde dlouhou cestu. Nemůžeme brát na sebe všechno po celou dobu, takže vězte, kdy je čas dát ruku nahoru a udělat krok zpět.

 

Zdroj: peoplemanagement.co.uk

Autor: Sarah-Jane Walker je globální provozní ředitelkou ve společnosti Resource Solutions