Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Poprvé v moderní historii máme alespoň čtyři generace, které spolupracují.

I když byste rádi věřili, že by neměl existovat rozdíl založený pouze na věku, zdá se, že mezi skupinami existují významné rozdíly.

Průzkum https://www.goodhire.com/resources/articles/meaning-of-work-survey/" aria-label="GoodHire" _mstaria-label="108316">společnosti GoodHire mezi 4 000 Američany - skládající se ze stejné váhy Baby Boomers, Millennials, Gen-Xers a Gen-Zers - se rozhodl vrhnout světlo na "skutečné pocity o tom, co práce znamená" a zjistit, zda jsou šťastní a smysluplně angažovaní.

 

Práce pro studium vychází částečně z aktuálních témat, která dominují současnému trhu práce. "Práce na dálku, zvýšená autonomie, každodenní flexibilita, propouštění a snižování mezd vedly k posunu v myšlení americké pracovní síly." Lidé jsou unaveni z devíti až pěti, pětidenního grindu. Výsledkem je, že "zaměstnanci nyní uvažují o významu práce". Velká rezignace je jedním z výsledků. Miliony pracovníků "vyjadřují nespokojenost v práci a spojují neštěstí na pracovišti s problémy ve svém osobním životě". V tomto kontextu se studie ptala každé generace, zda jsou "v práci opravdu šťastní".

 

Zde jsou hlavní body studie:

Mileniálové

  • 57 % mileniálů je v práci velmi šťastných– což z nich dělá nejšťastnější generaci.
  • 60 % mileniálů nachází v práci velký smysl a účel – což z nich dělá nejvíce naplněnou generaci.
  • Mileniálové vedou při hledání nové práce v příštích 12 měsících, přičemž 46% z nich to plánuje.
  • 68 % mileniálů je spokojenějších s prací na dálku.

 

Generace Z

  • 22% Gen-Zers uvedlo, že jsou buď nešťastní, nebo nenávidí práci, což z nich činí nejvíce nešťastnou generaci.
  • Gen-Z je nejméně naplněn s pouhými 41% nalezením velkého významu a účelu.
  • Gen-Z je nejméně spokojen s rovnováhou mezi pracovním a soukromým životem.

 

Baby Boomers

  • Pouze 30% Baby Boomers je zcela spokojeno se svým platem, následované Gen-Z (32%), Gen-X (42%) a Millennials (47%).
  • Baby Boomers jsou nejméně pravděpodobné, že budou v příštím roce na hledání práce (19%).
  • Baby Boomers jsou nejméně spokojeni s prací na dálku (37%).
  • Pouze 41% respondentů Baby Boomers a Gen-Z tvrdilo, že jsou v práci velmi šťastní.

 

Generace X

  • O něco více než 50% Gen-Xers uvedlo, že jsou šťastní.
  • Gen-Xers, Millennials a Gen-Zers jsou nejvíce obtěžováni svým šéfem nebo manažerem, zatímco Baby Boomers jsou nejvíce obtěžováni nedostatečným platem.

 

Zpočátku se zdá těžké uvěřit, že mileniálové jsou v práci nejšťastnější. Nesou břemeno vysokoškolského dluhu, začali svou kariéru ve finanční krizi a mnozí byli vykolejeni vypuknutím viru.

Navzdory výzvám může tato skupina vidět světlo na konci tunelu. Bank of America zjistila, že lidé, kteří si kupují těhotenské testy, dosáhli v poslední době nových maxim. Tento kus dat je výmluvný.

Založení rodiny je prohlášení, že máte pozitivní pocit z budoucnosti. Vzhledem k tomu, že více párů zvažuje mít děti, BofA tvrdí, že toto optimistické rozhodnutí bude dobrým znamením pro celkovou ekonomiku. Mileniální baby boom přiměje rodiče, aby si koupili pleny, postýlky, oblečení a hračky. Je pravděpodobné, že si koupí dům, aby nabídli více prostoru pro rostoucí rodinu.

Gen-Xers byli vždy na ostrově sami. Byli značně zastíněni jejich většími knihami Baby Boomer a Millennial. Nejstarší ze skupiny, kolem poloviny až konce 50. let, může začít přemýšlet o odchodu do důchodu. Mladší část spektra má dostatek zkušeností s pracovní silou, aby byla na středních nebo vysokých pozicích a získala přiměřeně pohodlnou úroveň odměny. Mají také luxus času, zvláště když žijeme déle, aby pokračovali ve své kariéře nebo se obrátili k něčemu novému a odlišnému.

Generace Z měla špatný začátek – narodila se kolem 11. září, prožívala finanční krizi, sledovala, jak jsou jejich rodiče vyhazováni, vyrovnávala se s ostrou politikou trhající lidi na kusy, sociálními médii, díky nimž se cítili nedostatečně, a pak podstoupila pandemii. Tyto výzvy by v nich mohly buď vyvolat pocit, jako by je pracoviště naštvalo, nebo je motivovat k tomu, aby se tváří v tvář protivětru posunuli vpřed.

S rychlým rozvojem technologií a práce na dálku se Baby Boomers mohou cítit mimo svůj prvek. Na trhu práce odešel rekordní počet starších pracovníků. Někteří tak učinili proto, že se jim finančně dařilo s akciovým boomem, který začal koncem roku 2020 až do současnosti, spolu s prudce rostoucími cenami domů. Bohatí Boomers, kteří se cítili zaplaveni finančními prostředky, cítili, že by to mohli nazvat dnem a odejít do důchodu nebo na pobřeží, dokud se věci nestanou příliš nepříjemnými, aby zůstaly v práci.

Velký segment této demografické skupiny nevlastnil akcie ani své domovy a neměl prospěch ze zhodnocení obou tříd aktiv. Ageismus pracoval proti nim, stejně jako trendy přemísťování pracovních míst do míst s nižšími náklady po celém světě. To vytlačilo starší pracovníky. Mnozí se prostě vzdali práce. Ti, kteří zůstali, se mohou cítit podvedeni, že musí pokračovat v práci, protože nemají finanční prostředky na odchod do důchodu. To by je pochopitelně zařadilo do nešťastného tábora.

Výsledky také jasně ukazují, že obchodní lídři mají spoustu práce. Celkově všechny generace nemilují práci. Abychom byli spravedliví, je těžké milovat práci, ve srovnání s posezením na pláži nebo lyžováním na vašem oblíbeném svahu. Zdá se, že existuje velký prostor pro zvýšení kvocientu štěstí.

Vedoucí pracovníci společností se musí podívat na průzkumy, jako je tento. Lidské zdroje a manažeři se musí zeptat svých zaměstnanců, jak se skutečně cítí, aktivně naslouchat jejich odpovědím a přijímat vhodná opatření.

Pokud ignorují potřeby a touhy svých zaměstnanců, v prostředí Velké rezignace a války o talenty ti nejlepší a nejchytřejší skočí ke konkurenci. Nebudou je moci nahradit, protože se šíří zpráva, že se nestarají o svůj tým.

Na jedné věci se téměř všechny skupiny shodují: 83% všech amerických pracujících by dalo přednost čtyřdennímu pracovnímu týdnu.

 

Zdroj: forbes.com

Autor: Jack Kelly