Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Žít v souladu s trvalou udržitelností, a přitom se nezříkat pohodlí a komfortu současného světa? Užívat si života, ale zároveň také šetřit přírodu? Společnost dm nabízí svým zákazníkům možnost vědomé volby a ukazuje, že změna v chování směrem k udržitelnějšímu způsobu života je snadnější, než se možná zdá.

Přírodu máme pouze jednu, proto bychom k ní měli přistupovat s úctou a pokorou. Trvalá udržitelnost vstupuje do života stále více lidí a patří také k základním pilířům filozofie společnosti dm. S novou kampaní Vědomá volba se dm rozhodla ukázat zákazníkům, že každý máme možnost se vědomě rozhodnout.

VĚDOMÁ VOLBA ŠETŘÍ PŘÍRODU 

V dubnu letošního roku zahájila pod motem „Méně plastu, více úcty k přírodě.“ dm ve vybraných prodejnách zkušební provoz plnicích stanic s ekologickými čisticími a pracími prostředky značky Yellow & Blue.

Ekoprodukty si zákazníci mohou načepovat do opakovaně použitelných plastových nádob v objemu 1 nebo 1,5 litru. Ty si zakoupí pouze při prvním nákupu a mohou je v prodejnách dm po vypotřebování obsahu znovu naplnit. Opakovaným naplněním 1l lahve zákazníci ušetří nejen náklady, ale i 60 g plastu. Tím přispívají plnicí stanice k trvalé udržitelnosti hned v několika ohledech.

HLEDEJTE ZELENOU

Dlouhodobým cílem společnosti dm v oblasti trvalé udržitelnosti je nabízet zákazníkům šetrnější alternativu produktů při jejich běžném nákupu. V roce 2018 zavedla dm nové cenovky, které jsou u vybraných výrobků označeny zelenou barvou a díky kterým zákazník na první pohled pozná produkty, jež jsou šetrné k přírodě či přispívají k trvalé udržitelnosti. Takto označených produktů nabízí dm více než 1.500, což představuje přibližně 10 % sortimentu dm.

Každý zákazník tak má možnost se vědomě rozhodnout mezi tradičními produkty a šetrnou alternativou v podobě biopotravin, ekologických čističů či například přírodní kosmetiky.

 

 TUNY UŠETŘENÉHO ODPADU 

S ohledem k trvale udržitelnému přístupu k přírodě se dm zaměřila také na omezení spotřeby plastu a dalších zdrojů. Plastové kelímky u aquamatů v prodejnách nahradily kelímky z povoskovaného papíru, zubní pasta dm značky Dontodent neobsahuje nadbytečný papírový obal, tablety do myčky dm značky Denkmit jsou v krabičce poskládané tak, aby se optimálně využil volný prostor a účtenku z pokladen tiskne dm jednostranně na papír bez fenolů. Většina prodejen, centrální správa i logistické centrum čerpá energii z obnovitelných zdrojů.

Země není na jedno použití, proč by měla být taška?

Postupným odstraněním všech jednorázových a nylonových tašek uchrání dm ročně přírodu před tunami plastového odpadu. Místo nich si mohou zákazníci zakoupit permanentní opakovaně použitelné bavlněné fair trade tašky či tašky z recyklátu. Bavlněnou tašku může zákazník navíc v případě opotřebení vyměnit v kterékoliv prodejně dm za novou. V dm zákazníci najdou také bavlněné sáčky, které snadno nahradí sáčky mikrotenové.

U příležitosti kampaně Vědomá volba budou moci zákazníci navíc získat k nákupu produktů označených zelenou cenovkou minimálně za 199 Kč také speciální designové fair trade tašky z bio bavlny se symbolickými kampaňovými motivy a certifikací GOTS. Tašky si však mohou zakoupit i samostatně, a to za 59,90 Kč. Tato aktivita platí od 27. 6. 2019 do vydání zásob.

 

VĚDĚLI JSTE, ŽE…?

  • Tuhá mýdla a šampony obsahují často méně chemických látek a nepotřebují plastové obaly. Tím šetří pokožku i přírodu.
  • Dvěma miliardami kávových kapslí se vyprodukuje 4.000 tun odpadu ročně. Používejme raději biologicky odbouratelné filtry.
  • Sprchováním místo napouštění vody ušetříme 25 l vody, zavřeným kohoutkem při čištění zubů a mytí rukou 5 l vody.