Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

„Nejlépe je mít své CV online. Máte jej tak stále po ruce a můžete jej kdykoliv přiložit k reakci na pozici.“

Pokud má pro vás tato rada stejnou hodnotu jako rok staré noviny, asi spíše než založení online profilu řešíte, jak mít svůj  e-životopis přesně vyplněný, zároveň však originální.

 

Personalisty zajímají online zmínky

Možná vás napadlo, že než mít CV ušité podle jedné šablony jako ostatní lidé, kteří si jej zakládají online, raději si vytvoříte své vlastní  – originální – a budete jej přikládat jako přílohu. Tím však můžete přijít o cenné body. V době vyhledávačů je jakákoliv online zmínka o vás tím, co personalistům utváří prvotní obrázek, který si o vás malují. Jak se tedy odlišit i v šabloně?

 

Fotografie: rovnováha mezi profesionalitou a originalitou

Možná rádi chodíte na rockové koncerty, na které se náležitě „oháknete“. Přesto asi neplánujete dát si do životopisu fotku z posledního letního festivalu. Ani fotografie, které vystřihl profesionální fotograf, se do životopisu vždy nehodí. Příliš umělecké fotografie, obličej z profilu, přehnané užití nejrůznějších fotografických efektů či kreslená karikatura, jakkoliv povedená, najdou uplatnění spíše na vašich oficiálních webových stránkách, blogu, na sociálních sítích a podobně.

 

V cizí kůži nebo být sám sebou?

Při užití fotografie můžete zvolit dvě základní strategie. Můžete být prostě sami sebou a nechat na personalistech a budoucích kolezích, zda vás mezi sebe přijmou nebo ne. Na první pohled může být pro člověka, který si dá do CV fotku v outdoorovém oblečení, obtížnější dostat se do firmy, kde si zaměstnanci potrpí na nejnovější výstřelky v módě. Pokud se ale v práci neradi přetvařujete, dejte to o sobě vědět už při odpovídání na pozici.

Možná vás ale více láká pozice jako taková a atmosféra na pracovišti je pro vás až druhořadou záležitostí. Pak vám asi nebude proti srsti jít firmě svým vzhledem a chováním naproti. Pak si můžete zahrát na chameleona a svůj portrét v životopise střídat podle toho, zda jde o upjatější nebo naopak velmi volně vedenou společnost.

 

Kouzelníkem v reklamní agentuře

Pozice s názvy jako key account manager, warehouse specialist nebo application system engineer dnes personalistu neoslní jen proto, že jsou napsány v angličtině. Možná máte nutkání ozvláštnit svůj životopis exotičtěji znějícími názvy pozic. Idea driver, community barista, content curator – to vše jsou názvy pozic, kterými se dnes skutečně někdo honosí. Napadlo by vás třeba, že člověk na pozici kouzelníka existuje i v jedné pražské reklamní agentuře? Myslíte si, že jezdí na dětské besídky a firemní večírky a předvádí tam své umění? Jste vedle jako jedle. Tento kouzelník navrhuje firemní loga a podobně.

Personalisty zaujme, když bude jedna z vašich pracovních zkušeností svou náplní jasně trčet nad ostatními. Spíše než název pozice je ale zajímá, co jste na pozici dělali, respektive čeho jste dosáhli. Více než na poutavou nálepku v podobě originálně znějícího názvu pozice tak soustřeďte na popis svých pracovních výsledků.

 

Péče o stávající zákazníky versus zvýšení prodejů o 200 %

Při vyplňování kolonek s obsahem práce se zamyslete nad tím, co se vám v práci povedlo. Spíše než činnosti a zodpovědnosti tak vyplňte výsledky svého snažení. Dosáhli jste v roli obchodníka nebo šéfa obchodního týmu výrazně navýšit tržby nebo přilákat významné zákazníky? Podařilo se vám jako produktovému manažerovi úspěšně zavést nový výrobek nebo službu? Stojíte coby nepostradatelný článek marketingového týmu za úspěšnou reklamní kampaní? Povedlo se vám v oddělení controlingu chytře ušetřit nebo zavést funkční finanční model? Postavte na svých výsledcích i svůj životopis. Personalista tak uvidí, že si nechodíte do práce jen na osm hodin posedět, ale jsou za vámi vidět hmatatelné výsledky. Pokud jej svým CV zaujmete, na každodenní pracovní činnost se vás zeptá, až se s vámi uvidí osobně.

 

praxe_profil

↑ Popište v CV konkrétní výsledky. . 

praxe_bez vysledku_profil

↑ Popsat, za co jste zodpovídali, nestačí. 

 

Jaká je vaše osobní značka?

Zkuste si malý kvíz. Podaří se vám přiřadit k následujícím větám alespoň jedno jméno?

  • I had a dream.
  • Naše země nevzkvétá.
  • E = mc2

Odhalili jste Martina Luthera Kinga, Václava Havla a Alberta Einsteina? Pak máte povědomí o tom, jakou sílu má tak zvaná osobní značka. Dokáže vás identifikovat v davu a někdy i pootevřít dveře. Svou image sice budujete celý život, rozpoznatelní můžete ale být i dříve než v šedesáti. Stačí se zamyslet nad tím, jak chcete, aby vás ostatní vnímali. Začít můžete třeba svým představením v životopisu.

 

Profesní život ve čtyřech větách

Roztáhnout životopis na dvě strany A4 není žádné umění. Představit se originálně a výstižně v jednom odstavci nebo jedné větě, to už je větší fuška. Vyzkoušejte si to i vy. Napište krátké shrnutí, ve kterém popíšete svou kariéru a úspěchy. Personalista z něj spíše než ze seznamu odrážek pozná, jaká jste osobnost, a kam ve své kariéře míříte. Rychleji tak odhadne, jak asi zapadnete do týmu a firemní kultury.

 

osobní predstaveni v profesnim profilu

↑ Přidejte osobní představení i do svého Profilu na Jobs.cz. Obrázek se po kliknutí zvětší a otevře v novém okně.

Prodavač versus konzultant, který plní vaše sny

Následně přidejte svému představení nadpis (slogan), který vás nejlépe vystihne a uvede. Opět by měl odrážet vaši osobnost, abyste zaujali a zároveň byli stále sví. Například na totožnou pozici obchodního zástupce může personalista získat několik různých uchazečů.

  • Dravý obchodní zástupce, který zvýší prodeje o 200 %
  • Zkušený key account manager se zkušeností z trhů východní Evropy
  • Kvůli zisku prodám i vlastní babičku

Kromě životopisu na pracovních portálech si můžete vytvořit vlastní webovou stránku, na které budete prezentovat sami sebe a svou práci. Pokud ale nechcete své webové prezentaci věnovat příliš mnoho energie, tvoří pro vás kvalitně vyplněný profesní profil minimální základ.

 

zdroj: Jobs.cz

Autor: Lenka Kováříková