Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Během pohovoru se personalista snaží zjistit co nejvíce o vás – o vašich zkušenostech,

 

Příprava na pohovor

Jak se říká, štěstí přeje připraveným a u pohovorů to platí na 100 %.

Zjistěte si, kde firma sídlí a najděte si ideální cestu (MHD, auto, vlak). Počítejte s tím, že na recepci firmy byste měli být přibližně 5 – 10 minut před domluvenou schůzkou.

Během přípravy je dobré se ještě jednou podívat na znění inzerátu a váš životopis. Popřemýšlejte, kde vy sami vidíte propojení. Dalším bodem přípravy je pročtení firemního webu. V případě, že ve společnosti pracuje někdo z vašich známých, vyzpovídejte ho.

Oblečení, ve kterém půjdete, se může zdát nedůležité. Jenže nezapomínejte, že lidé dají na první dojem a personalista je také člověk. Oblečení by mělo být čisté a vybrané s ohledem na firmu a pozici, na kterou se hlásíte.

 

Během pohovoru

Nervozita stoupá každou minutou, která vás přibližuje k pohovoru. Nebojte se, je to normální. I s nervozitou nezapomeňte základy slušného vychování. Ideálně ještě před vstupem do budovy vyplivněte žvýkačku a vypněte nebo alespoň ztlumte mobil.

Od první chvíle, co vstoupíte do budovy, se snažte usmívat, mluvte dostatečně hlasitě a snažte se o přiměřené podání ruky (žádná leklá ryba, ani železná pěst). Také řeč těla je důležitá. Seďte na židli vzpřímeně s nohama u sebe, gesta používejte přiměřená a dívejte se druhým do očí.

Během pohovoru aktivně personalistovi naslouchejte, zodpovídejte jeho otázky (samozřejmě ne ty diskriminační jako je počet dětí, rodinný stav, sexuální orientace, náboženské vyznání atd.) a klaďte ty, které vás zajímají. Snažte se častěji odpovídat rozvitými větami než jen „ano“ a „ne“.

Při zodpovídání otázek na bývalé zaměstnaní, šéfa, kolegy se vyvarujte kritiky a pomluv. Personalisté si představí, jak byste mohli za pár let mluvit o nich.

Otázka na finanční očekávání se většinou objevuje ke konci pohovoru a měl by ji první vyslovit personalista. Vy se na tuto otázku připravte a odpovídejte co možná nejkonkrétněji.

 

Po pohovoru

Až se za vámi zavřou dveře místnosti s personalistou, zamyslete se nad tím, jak na vás působili lidé, se kterými jste se setkali, prostředí, komunikace.

Personalisty většinou potěší, když jim den, dva po pohovoru napíšete e-mail s poděkováním za setkání. Nesnažte se ale po e-mailu vymámit informaci o tom, jak to s vámi „vypadá“.

Většinou se výsledek dozvíte během týdne, maximálně dvou. Pokud byl pohovor úspěšný, mohou vás čekat další kola pohovorů.

 

Na co se vás nejspíš budou ptát?

  • Proč se ucházíte o práci právě u nás?
  • Co očekáváte od změny zaměstnání?
  • Proč odcházíte z dosavadní práce?
  • Jaká byla vaše pracovní náplň a zodpovědnosti v posledním zaměstnání?
  • Jak vypadal váš typický pracovní den?
  • Co vidíte jako svůj největší přínos pro naši společnost?
  • Proč bychom právě vás měli vybrat na tuto pozici?
  • Jak vaše vzdělání koresponduje s požadavky na pozici?
  • Jaké si představujete finanční ohodnocení?
  • Kdy můžete případně nastoupit?

 

Na co se zeptejte vy

Během pohovoru se personalista může uchazeče zeptat: máte na nás nějaké otázky? Je dobré si alespoň jeden dva dotazy připravit:

  • Jedná se o nově vytvořenou pozici?
  • Je-li pozice obsazována znovu, z jakého důvodu se uvolnila?
  • Jaká jsou klíčová kritéria úspěšné práce na této pozici?

 

zdroj: Jobs.cz